Prezydent FIA, Max Mosley ostrzegł wszystkie zespoły, że jeżeli nowe przepisy dotyczące aerodynamiki przygotowane na rok 2009 zgodnie z założeniami nie obniżą znacznie prędkości pokonywania zakrętów, to slicki nie wrócą do Formuły 1.
Opony bez rowków być może powrócą do F1 właśnie w roku 2009, kiedy to nowe przepisy miały obniżyć docisk aerodynamiczny. Jednak Mosley jasno dał do zrozumienia, że jeżeli bolidy nie będą wolniejsze, nie będzie powrotu do slicków.„Teoria jest taka: dużo mniej docisku aerodynamicznego i więcej przyczepności mechanicznej powinno poprawić wyścigi i wyprzedzanie” – powiedział Mosley.
„Jeżeli okaże się, że obiecana redukcja siły docisku nie nastąpi, a prędkość w zakrętach będzie większa, opony z bieżnikiem znów się pojawią. Nie chcemy tego robić, ale obiecane przez specjalistów od aerodynamiki obniżenie docisku o 50% może w rzeczywistości nie wystąpić. Wtedy prędkości znów zaczną szybko wzrastać. Mamy na to odpowiedź, użyjemy jej gdy będzie potrzebna.”
13.12.2007 23:25
0
Mam pytanie - po co jest ten przepis na "redukcję siły aerodynamicznej"?
14.12.2007 00:05
0
Po to żeby bolidy nie pokonywały zakrętów BARDZO szybko. Po to żeby spowolnić F1...jak zawsze...a to z kolei po to żeby było bezpieczniej....ale jak zawsze to nic nie da...inżynierowie jak nie teraz to za rok wymyślą coś co spowoduje że bolidy znowu będą szybsze :P
14.12.2007 07:41
0
przepis o redukcji jest po to by podnieśc widowiskowść F1 , do tej pory areodynamika miała kolosalny wpływ na wyprzedzanie w f1 a reczej na jej niemożliwość. bolid jechał za bolidem i spowodu braku docisku ( jadąc za innym ) nie był praktycznie w stanie wyprzedzić rywala, ograniczenie areo ma to zmienić, by wyprzedzanie było łatwiejsze
14.12.2007 10:02
0
nie rozumiem - "Mamy na to odpowiedź, użyjemy jej gdy będzie potrzebna.” - to prawie jak kaczki - mają teczkę i wyciągają jakiedy chcą..... - nieładnie Panie Mosley....
14.12.2007 11:14
0
obojętnie co zrobią, obojętnie jaki przepis wprowadzą, formuła 1 i tak rozwija się w takim tempie że prawie co roku czasy poszczególnych torów są wyrównywane lub poprawiane, wprowadzili opony z rowkami, inżynierowie sobie poradzili, obniżyli moc sillnika i jego pojemność, inżynierowie poradzili sobie w inny sposób także ...
14.12.2007 14:07
0
Dzięki za informację :) Leeloo, to jednak nie do końca prawda. Zauważyłem, że wiele rekordów jest pobitych w 2004 i większość z nich przez Schumachera.
14.12.2007 14:12
0
Panie Mosley ja proponuję wprowadzić obowiązek jazdy na zaciągnięty hamulcu ręcznym i zlikwidowanie zakrętów bo na nich jest najniebezpieczniej !!
14.12.2007 18:09
0
jak to nie maja byc panie Mosley ,a i TARGAJ BENA
15.12.2007 15:29
0
"Mam pytanie - po co jest ten przepis na "redukcję siły aerodynamicznej"?" - to jest wprowadzone po to żeby nie wchodzić w zakręty z dużą predkością . Cel jest jasny kiedy kierowcy a raczej "PILOCI" wchodzą z dużą prędkośćią w zakręt to powstają duże przeciążenia i mogą tracić przytomność na jakiś czas mili sekundy. Ot i cała filozofia jeśli chodzi o slicky :))
16.12.2007 12:41
0
FIA niszczy ten sport! Czasy silnikow turbo w F1 to bylo to!
16.12.2007 18:58
0
tucuk, czy w kazdym wyscigu trup kierowcy uatrakcyjni F1? zastanow sie nad tym. FIA niszczy ten sport i owszem, ale takimi posunieciami jakimi obdarowala McL i Hamiltona w mnionym sezonie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się